Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 29 januari 2013

Äntligen nåt riktigt häftigt på gång!!!


I dag är det verkligen tråkigt väder ... 
Snön håller på att smälta ...
så man blir smutsig om tassarna.
Och det gillar inte jag!!!
Saknar redan allt det vita fluffiga.


Äntligen ...
När Matte och jag var på väg hem
fick jag se en människovarelse sväva högt 
där uppe i trädets topp.
Stopp och belägg ... vänta nu lite!!!
Nån befinner sig långt däruppe bland grenarna 
i mitt ''Favoritsnifferiträd'' ...
Tänk om han ska såga ner det?!?!


Jag såg allt vad dom hade ställt till med 
i grannens trädgård ...


Vilken tur!!!
Nu fortsätter killarna till det andra trädet.
Dom ska nog bara göra träden Vårfina.
Ja, så måste det vara ... Voff, Voff.


Nu ''Vårfixar'' han till det andra trädet också ...
Han får nog hjälp och support 
av dom andra två killarna på marken.


Jag hinner inte ens Sniffa på 
grenarna som ligger där på marken ...
En av killarna ska visa sig duktig
och ska genast ta hand om riset.
Snopet tycker lilla jag!!!
Nu försvann ju allt det roliga :-(
                                          

Nu vill jag hem Matte!!!
Fryser om tassingarna ...

Voff, ... från Stina

Inga kommentarer: