Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 28 mars 2014

På promenad med Matte och Husse i det vackra vårvädret! Lorentsberg nästa ...

 
Vi startade i min Vitsippebacke!
Solen var på sitt bästa humör
och sken på oss ...

 
Här har vi redan kommit ner till havet ...
Jag tror att detta stället heter Lorentsberg.

 
Nu vill Matte ta bilder på mig igen!
Husse ska hjälpa till :-)
... men då vill jag ha godis!!!

 
Titta mina vänner ...
Jag matchar dom blå blommorna!

 
Nej, nu får du snart ge dig Matte!
Nästa gång är det din tur :-)

 
Husse och jag kollade in
en brygga nere vid havet.
Husse han har bara båtar
i sitt huvud ... 

 
Kommer ni ... eller?
Nu ska vi ju gå in i
min Trollskog!
Spännande ...

 
Den här skogen är full av
gamla, gamla Ekar!
Stora spännande stenar och
mystiska stigar!

 
Kolla in den här Eken!
Den växer på stenen ...
Ser lite cool ut :-)
 
 
Matte berättade för mig att
förr i världen så ristade man
in sin älskades namn i barken.
 

 Kan undra vad träden tycker om det?
Här tycker i alla fall nån om Eva!!!

 
Vi hittade en liten ensam
Krokus i skogen :-)

 
KrameliKram Husse :-)

 
Jag hittade en gammal koja!
Undrar vem som har bott
och sovit i den?

 
Koja med havsutsikt :-)
Det fanns till och med en
liten stentrappa framför ...
som tog oss ner till stigen igen.
 
 
Nu är Matte på G igen ...
Jag vet inte hur många
foton hon har tagit på mig
 i detta trädet ...
Jag gissar på ett 50-tal :-) 
 
 
Matte hittade den här stubben
här om dagen ...
Och givetvis skulle jag fotas
uppe på den ...
Nu var stunden kommen!

 
I bland är jag nog lite för snäll ...
En gammal murken livsfarlig stubbe!
Vad tänkte du på Matte ...
Nej, nu är det slut på det roliga!
... innan jag bryter benen av mig :-)
Nu går vi hem.
 
VoffeliVoff, från Stina


2 kommentarer:

Laika sa...

Jätte fint sted och spännende. Det trä på stenen lignede virkelig et dyr der var ved at spise noget. Pas på Stina.

Hunden Stina sa...

Ja, det gäller att se upp i den skogen Laika!
Skiner solen hos dig oxå?
Voff till dig från Stina ♡