Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 11 juli 2015

Nu är jag i huvudstaden ... Stockholm

 I dag är vi på besök i vår huvudstad!
Husse och jag har hittat en jättesmal gränd!
och är 90 cm bred!
Smalaste gatan i Stockholm!

Det är sååå mycket fötter i Gamla Stan!

Vi hittade en liten mysig oas ...
Här kan man sitta och mysa i skuggan.
Jag träffade minsann Tomten i en av dom mörka gränderna!

Detta är min Mattes favoritplats i hela Stockholm! 
Förut låg det en butik i närheten som hette SjälagårdsBodarna.

 Den brukade alltid min Matte besöka ... :-)
Vi leteade och letade ...
men den fanns tyvärr inte kvar längre!

Jag kan hålla med Matte ...
Jag gillar den fina Kastanjen som växer här
mitt på Brända Tomten!

helt underbara bilder på Brända Tomten!

Sergels Torg!
Närmare bestämt ''Plattan''.
Kolla in Sergelfontänen i bakgrunden! 
... i form av en superellips.

Vi satte oss ner en stund för lite välbehövd vila!
Det är mycket som ska ''Sniffas in''.
Ni kan se det Kungliga Slottet i bakgrunden. 
Tänk så många rum dom har att busa i ...

Wow!!!
Vi hittade en jättestor golfboll oxå!
Så häftig ...
Husse berättade att den heter minsann ''Globen''!
Ja, Ja, ...
Husse skulle allt behöva lite större Golfbollar när han spelar!
Det skulle ju vara så mycket lättare att hitta dom i skogen ...
VoffeliVoff!

På första bilden kan ni se Dramaten. 
 Kungliga Dramatiska Teatern. 

På Sergels Torg med Plattan var det full rulle! 
Alla var på väg ... nånstans ...

 Hötorget med massor av bär och frukt!
Här var det fullt av säljare som ville att 
vi skulle köpa jordgubbar till braaaa pris!
Massor av SniffeliSniffande ...

Kolla in restaurangen som ligger nästan uppe i himmelen!
Den liksom svävar mellan himmel och jord!!!
Den heter Gondolen och ägs av Erik Lallerstedt!

Lite underhållning ... 
Jag tyckte att det var spännande!
Tänk, hemma i Karlskrona har dom helt missat detta!

Centralen i Stockholm är jättestor!
Oj, så mycket att Sniffa in och upptäcka! 
Tur att Husse är med ... 

Häst och vagn!
 Ståtligt ekipage ... mitt i stan!

Grönan ligger på Djurgården
Det är ett stort Nöjesfält! 
... som ska undersökas nästa gång jag är i stan!!!

Vi avslutade vårt besök på den mysiga restaurangen, 
Stora Vikingen, Röde Orm på Hornsgatan /Södermalm.
Där var dom var jättetrevliga och lät mig sitta på en egen stol!
Massor av smaskig mat!

Voff, från en mätt Stina i Stockholm!
Nu åker vi vidare ...

Inga kommentarer: