Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 29 juli 2016

En liten tur med Pärlan till Södra Öland

NU är det Öland som gäller ...
Kommer ni!!!
Första stoppet fick bli i Stora Frö!
Matte ska på ännu en Loppis!!! 
Jag fick följa med in ... Tack snälla Ägaren!
Väl inne fanns det hur mycket som helst att sniffa in!
Jag hittade ett litet sött Lamm till Matte!!!
Kolla in det på första bildrutan i collaget! 

Jag kollade in Mörbylånga!
SniffeliSniff!!!
Var är alla matställena ...
Vi hittade inte ett enda som hade någon mysfaktor ... 
... som Husse uttryckte det hela!!! 
Jag lyssnade och lyssnade ...

... och spanade och spanade efter ett mysigt matställe!!! 
Kolla in den fina Ölandsmuren som jag har klättrat upp på ... 
''Nån har staplat massor av stenar från Öland''!!!

Äntligen!!! MAT!!!
Så kom vi då äntligen till en  restaurang!
Vi valde ...Torsk med Pepparrotssås :-)
Underbart gott!!!
... och jag fick slicka Mattes tallrik!
Vi kan rekommendera denna restaurangen! :-) 

Nästa stopp blev i Ottenby!
Närmare bestämt ...
 
Jag syns nästan inte ...
Vilken jättestor hundkoja! :-)
 
Jag hann med att träffa lite nya vänner oxå!
Dom hade jättemycket att berätta
om alla fåglarna ...

Dags för lite konst och fika!
Vi stannade på ett ställe som heter
Carlas Cafe i Näsby! 
Där fick jag minsann följa med in!
Tack, snälla!!! :-)

Det blev lite DassKonst oxå!!!
Värt att sniffa in ...
 
 
Vi avslutade dagen med en Loppis till så klart!!! :-)

Dags att köra över Ölandsbron igen!
Vi har verkligen haft en mysig Solskensdag på Södra Öland!
VoffeliVoff, från Stina!

 

Inga kommentarer: